Singkirkan Sel-Sel Kulit Mati dengan Nutriwhite

7:38 PM


Nak cantik haruslah bermula dari dalam, tapi jangan abaikan luaran pula ya. Terutamanya di bahagian muka, haruslah selalu dijaga dan sentiasa bersih. Rajin-rajinlah cuci muka tau.

Eina nak share penjagaan luaran yang Eina guna sekarang. Memang takkan tukar dah. Set ni dah jadi favourite Eina, wajib guna setiap hari. Tapi untuk kali ni Eina cerita dua jenis produk asas Nutriwhite iaitu Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser & Gentle Action Makeup Remover. 

Pencuci muka Nutriwhite yang Superb ni memang best sangat. Ia bukan setakat membersihkan dan menyegarkan kulit, malah mencerah dan melicinkan kulit muka juga. Kulit juga rasa lembut jer, dah tak berminyak pun.


1 tiub tu, tahan lebih 6 bln tau. Eina punya start guna bln 12 tahun lepas, sampai sekarang still ada lagi ok. Memang sangat jimat. Kadang-kadang saja sapu kat lengan, sangat menakjubkan, kulit jadi cerah tau. 

Ok jom baca antara kandungan & fungsi Nutriwhite Gentle Foaming Cleanser

✅ Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
✅ Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin
✅ Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit

Ok, sekarang cerita Nutriwhite Action Makeup Remover plak. Haaa, walaupun Eina bukan jenis bermakeup, tapi Makeup Remover dari Nutriwhite ni lain dari yang lain tau.


Kenapa? Sebab ia juga boleh dikatakan sebagai scrub. Gosok jer kat muka, habis keluar segala sel-sel kulit mati kat muka tu. Hasilnya, memang superb la. Muka akan terasa licin, lembut dan lebih bersih. Kalau ada jerawat, bakteria yg menyebabkan jerawat tu pun akan ditarik keluar tau. So, jerawat akan cepat baik. Liang pori pun akan mengecil. Fuhhh best ke best? 

Kadang-kadang Eina guna Makeup Remover ni sapu kat badan tau. Haha. Jangan tak percaya plak. Betul, Eina tak tipu. Kulit badan pun boleh jadi licin tau, bukan setakat licin, boleh nampak cerah juga ok. Lepas tu, kalau korang ada masalah tumit kaki pecah2, cuba la scrub dengan Makeup Remover ni, confirm korang terkejut, sebabnya tumit kaki korang akan jadi licin. Tapi kena buat selalu la ya.

Antara keistimewaan kandungan Makeup Remover ni ialah :-
✅ Tunas Pokok Bic yang bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
✅ Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
✅ Ia merupakan rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan

Serius, takkan menyesal beli 2 benda ni ok. Yang penting tahan lama. Whatsapp Eina ya.

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

~~~~~
Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
Whatsapp : www.wasap.my/60192275759
FB : Eina Md Ali
Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya - Eina Md Ali
Facebook Page: Eina Md Ali - Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
IG: kedainutrisiusjsubangjaya
IG: kulitcantik.byeina

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)