Set Shaklee Untuk Tingkatkan Sistem Imun Badan

2:03 PM

Setiap hari, tubuh sering terdedah kepada serangan bakteria, kuman dan virus berbahaya yang mengancam sistem imun kita. Tambahan lagi sekarang ni musim jerebu..memang kita amat perlu tingkatkan sistem imun bagi melindungi diri agar lebih kuat untuk melawan segala bakteria yang ada.

virus yang merosakkan sistem imun


Nutrisi yang baik penting dalam menentukan kekuatan sistem imun. Terdapat pelbagai cara bagi meningkatkan sistem imun badan kita. Antara perkara yang paling penting ialah jaga kebersihan terutamanya kebersihan diri, maka rajin-rajinlah cuci tangan yer. Kebersihan rumah dan persekitaran juga penting, bila persekitaran kita bersih secara automatik kita juga menghirup udara yang bersih dan sihat. Amalan pemakanan sihat juga amat penting, banyak memakan sayur-sayuran dan buah-buahan kerana ia mengandungi vitamin-vitamin penting selain fitokimia yang membantu tubuh menentang penyakit.

pemakanan sihat


Minum air jangan lupa yer...jangan sekadar minum untuk hilangkan dahaga jer. Sebahagian besar cairan tubuh terdiri atas air yang berfungsi untuk mengangkut nutrisi ke seluruh tubuh. Tubuh akan hilang 1.7liter air sehari melalui proses pernafasan dan kumbahan. Jadi bayangkan jika kita minum hanya seliter atau kurang dalam sehari. Banyak fungsi air dalam tubuh jadi jika kita kurang minum air, tubuh badan akan selalu kepenatan, tekanan darah juga akan jadi tidak seimbang, kulit akan menjadi kering, mengalami sakit kepala yang kerap atau migrain dan banyak lagi. Oleh itu, pastikan anda terhindar dari dehidrasi.

minum air secukupnya


Banyak lagi cara-cara fizikal untuk menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh badan dari virus dan kuman agar tidak menular dalam tubuh badan. Walaubagaimanapun, vitamin Shaklee juga menawarkan supplemen untuk menguatkan sistem imun anda dan pelindungan yang lebih baik. Apakah vitamin-vitamin itu? Ia terdiri daripada:-

1. Nutriferon
2. Vita-Lea Iron Formula
3. Zinc Complex
4. Garlic

set shaklee untuk tingkatkan sistem imun badan




Antara kebaikan set shaklee untuk meningkatkan imun sistem badan ini adalah:-
* Menguatkan sistem pertahanan tubuh badan
* Membantu melawan demam selsema biasa
* Menentang kerosakan akibat radikal bebas

Jika ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi Eina ok.

~~~~~
Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
Whatsapp : www.wasap.my/60192275759
FB : Eina Md Ali
Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya - Eina Md Ali
Facebook Page: Eina Md Ali - Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
IG: kedainutrisiusjsubangjaya
IG: kulitcantik.byeina



You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)