OmegaGuard™

10:43 AM

OmegaGuard™
 
Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

Kelebihan OmegaGuard™  Shaklee 
*** Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

~ Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan.
~ 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan
~ Minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
~ Dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA

Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl - merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik)



Manfaat Utama OmegaGuard™
~ Asid lemak - omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

~ Mencegah penyakit saluran darah dan strok, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar
~ Membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala.
~ Merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan
~ Membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
~ Mengawal masalah obesiti
~ Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
~ Membantu tunbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori - DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina.
~ Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru
~ Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang
~ Mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon
~ Merangsang kesihatan hati selepas pembedahan
~ Membantu pankreas oesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif
~ Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) dan gout dengan efektif - paras asid lemak omega-3 boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.
~ Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan
~ EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan(anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.


Cadangan pengambilan:-
~ Untuk penjagaan kesihatan: 2 kali sehari, 2 hingga 4 kapsul (Sebelum atau sesudah makan)
~ Untuk sakit tulang, kolestrol tinggi, tekanan darah tinggi: 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali

 

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)